Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Seasucker.dk
Dalsvinget 8
4200 Slagelse
Danmark
CVR-nummer: 33035497
Mobil nr.: 53510990
E-mail: info@seasucker.dk
(Pakker skal ikke sendes til denne adresse – læs venligst vejledeninger her under.)

Betaling
På Seasucker.dk kan der gebyrfrit betales med: Visa og Mastercard. (Der kan være et kortgebyr forbundet ved brug af de forskellige betalingsmuligheder mellem kortholder og udbyderen. Seasucker.dk opkræver ikke gebyr ved anvendelse af betalingskort på Seasucker.dk). Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Seasucker.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Priser
Alle priser på vores webshop, vises i danske kroner DKK og er inklusive moms og andre afgifter. Der tages forbehold for udsolgte varer. Vi tager forbehold for prisfejl på siden og forbeholder os retten til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er autoberegnet. Den automatiske bekræftelse på bestillingen, der genereres ved køb, er således en kopi af indkøbskurven og ikke vores accept på at handlen gennemføres.

Momsrefusion
Når en vare føres ud af landet, bedes du i forbindelse med dit krav om momsrefusion, sende gyldig dokumentation (f.eks. salgsfakturaen med toldstempel) samt dine kontooplysninger ind til os. Når dette er fremsendt refunderes momsbeløbet fratrukket et administrationsgebyr på 10% af momsbeløbet (min. 100 kr. og max. 400 kr.)

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Seasucker.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

• Har modtaget din vare.
• Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
• Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
• Får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail via denne adresse info@seasucker.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Formularen finder du nederst på siden.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Vi modtager ikke returvarer, hvor der ikke i forvejen er aftalt en returnering mellem os og dig.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Webshoppen forbeholder sig retten til ikke at tage demovarer, bestillingsvarer og skaffevarer retur eller varer fremstillet specielt til dig.

Betingelser for returnering
Alle returneringer skal foregå efter aftale med os for at være gyldige. Det er derfor ikke muligt at returnere en vare, uden forudgående aftale. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav men du er velkommen til selv at indlevere varen til os, efter aftale.

Varer tages kun retur i ubrudt original emballage. Kort fortalt, skal varer altid returneres og modtages hos os i minimum samme stand som de blev afsendt herfra, så derfor beder vi dig sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, du har nemlig selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Gem derfor dit GLS track and trace nummer. Du bedes sammen med varen vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi købsbeløbet modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder og aldrig mere end du selv har betalt ved købet), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

OBS. Vær her opmærksom på at du selv står for fragtomkostninger når du returnerer en vare til vores lager. De fragtomkostninger vi tilbagebetaler ved benyttelse af fortrydelsesretten er således kun fragten fra vores lager og ud til dig som kunde.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Tilbagebetaling
Du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os for selve varen ved købet hurtigst muligt og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du har fortrudt købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres beløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Du kan ikke få tilbagebetalt højere beløb end du har betalt.

Bemærk:
Vi kontroller altid vores returvarer og du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist. Det sker hvis varens værdi er forringet fordi et eller flere af følgende forhold gør sig gældende:

• Du reelt har taget varen i brug
• Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
• Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
• Emballagen som også betragtes som en del af varen er beskadiget, og varen bærer præg af at have været åbnet, og kan ikke pakkes ned som en ny vare.
• Du har fået leveret en vare som er fremstillet efter dine specifikationer på eller varer som har fået et tydeligt personligt præg.
• Du har indgået en aftale om et specifikt haste-, reparations- eller vedligeholdelsesarbejde som du på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
• Du har fået leveret en vare som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må vurdere varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på webshoppen har du 24 måneders reklamationsret. Du kan således reklamere over fejl eller mangler som var tilstede, da varen blev solgt. Bevisbyrden ligger hos kunden efter de første 6 måneder jfr. købelovens § 83. Varen vil således blive repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes efter forudgående aftale til:
Seasucker.dk
Nykobbelvej 19
4200 Slagelse
Danmark
Att.: Reklamation

Købelovens almindelige regler
Hvor andet ikke er specificeret i overstående tekst følger vi købelovens almindelige regler. Vi forbeholder os retten til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse kan være autoberegnet. Den ordrebekræftelse der genereres ved køb, er således en kopi af indkøbskurven og ikke sælgers accept på at handlen gennemføres.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på Seasucker.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

• Navn
• Adresse
• Telefonnummer
• E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Seasucker.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Medarbejdere som rigistrerer og afsender varer for Seasucker.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Seasucker.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Seasucker.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Seasucker.dk via e-mail: info@Seasucker.dk

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Seasucker.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Sådan klager du over netkøb, klik her.

Link til fortrydelsesformular

Siden her er senest opdateret den 4/8 – 2017